I've got a room! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma Bloemhof - WaarBenJij.nu I've got a room! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma Bloemhof - WaarBenJij.nu

I've got a room!

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Geneseo

Ja mensen het is dan echt zover! Ik heb officieel een kamer op de prachtige campus van Geneseo. Ik zit in 'Steuben Hall' en mijn kamernummer is B234. De kamer bevindt zich op de begane grond en ik heb uitzicht op de campus. Het is nu nog mega rustig hier, wij waren vanmorgen de eerste studenten die op de campus zijn gearriveerd (op wat sporters na).
Ik zal nog even vertellen hoe we hier zijn gekomen en ik geloof dat ik moet beginnen bij gisteravond want daar had ik nog niks over verteld. We hebben gistermiddag nog lekker een stuk gewandeld (in totaal wel bijna 2 uur) in Rochester was eigenlijk geen bal te zien, maar het was toch gezellig om even met de meiden te lopen. We hebben ook naar de airshow gekeken en dat was supervet (zie mijn Facebook pagina voor een kort filmpje). Daarna hebben we in het hotel gerelaxt. We hadden heerlijke Chinese take-out besteld. Rachnel Anne en ik hebben een doel gesteld voor onszelf, we willen in Amerika juist afvallen in plaats van het stereotype aankomen. Vandaar dat we steamed broccoli and shrimp hebben gekozen met bruine rijst. Helaas werd de bruine rijst (waar we 1 dollar extra voor hadden betaald) toch witte rijst toen we het bakje openden. Lichtelijk balen, maar we hebben het wel opgegeten (voor de helft dan, de porties zijn nogal groot).
Daarna hebben we eigenlijk niet heel veel gedaan, een ontzettend slecht programma gekeken genaamd 'dating naked' waarbij in tegenstelling tot de Nederlandse show ALLES 'geblurred' wordt. Daarna hebben we geprobeerd om serie te kijken door de laptop van Rachnel aan de tv te koppelen. Helaas viel de laptop uit en was het echt mission impossible om de laptop nog aan te krijgen. Dus toen zijn we maar Scary Movie 3 gaan kijken op tv en tijdens de film zijn we gaan slapen.

Vanmorgen werden we vroeg wakker, maar het was niet zo erg want we hadden wel goed geslapen en zijn nog even blijven liggen. Na ons gezonde ontbijtje hebben we de laatste spullen opgeruimd en om kwart voor tien hebben we uitgecheckt. Iets na tien werden we opgepikt door Sam Cardamome, een ontzettend aardige man waar we al mailcontact mee hebben gehad. Hij bracht ons naar Geneseo in een busje, maar eerst mochten we nog even winkelen bij Wegmans. Niet veel bijzonders gekocht, enkel wat lunch, ontbijt en kleerhangers. Oh ja ik vergat bijna te zeggen dat we Anandi hebben ontmoet in de bus naar Geneseo. Zij is ook een student uit Groningen.

Eenmaal op de campus hebben we een rondleiding in de auto gekregen en daarna zijn we naar de hal gegaan. Twee jongens (Matt en Ryan) hebben ons de kamers laten zien en ook het hele gebouw. Ik ga hier sowieso meerdere keren verdwalen. Mijn kamer is gelukkig goed te vinden, gelijk naast de deur zo ongeveer!

Toen we klaar waren met de rondleiding heb ik al mijn spul uitgepakt en mijn kamer ingericht. Daarna hebben we een leuke wandeling over de campus gemaakt en het is hier echt prachtig.

Ja ik kan eerlijk zeggen dat ik ontzettend blij ben dat ik hierheen ben gegaan. Ik voel nu al dat het super leuk wordt en dat ik het echt naar mijn zin ga hebben hier. En dat zeg ik zelfs nu ik mijn kamer heb gezien (niet een gigantische kamer die ook nog gedeeld moet worden met een ander meisje) en de douches (ook niet fantastisch mooi), ondanks dat er gebreken zijn aan deze wereld, zie ik nu alleen de positieve dingen. Wat is het toch mooi!

  • 19 Augustus 2014 - 02:02

    Rosie En Sjak:

    Lieve Emma,
    We vinden je kamer heel mooi, en we hopen dat je niet te vaak verdwaalt! ;-)... We vinden het leuk om je avonturen te lezen. Wij gaan nu naar de CHEESECAKE Factory lekker eten, omdat Rosie jarig is. En dan laten we de obers natuurlijk een liedje zingen voor de jarige job...! We wensen je nog veel plezier vandaag en we lezen wel wat je nog meer beleeft! Xxxxxxuit Pleasanton

  • 19 Augustus 2014 - 08:37

    Anke De Vries:

    Hoi lief, dat klinkt allemaal goed en natuurlijk heb ik al meer gelezen en gezien dan deze blog. Ik ga nu naar mijn werk en jij waarschijnlijk nog). Vandaag maar op ontdekkingsreis ….. Een fijne dag en veel plezier.
    kus Anke

  • 19 Augustus 2014 - 20:58

    Jannie:

    Hoi Emma, wat fijn dat je op de campus bent, nu gaat het echt beginnen! Het ziet er heel mooi uit allemaal. Weet je al wie je roommate is? Annelies is vanochtend terug gekomen uit Sziget. Ze is daar een paar dagen ziek geweest en heeft bijna geen stem meer. Maar we hebben net alle verhalen gehoord en dat klonk allemaal wel heel erg leuk. Succes en veel plezier en we zijn heel benieuwd naar je verdere belevenissen!! liefs, Jannie, Willem, Annelies en Margriet.

  • 21 Augustus 2014 - 10:42

    Denise:

    Hoi Emma,Wat fijn dat je goed op je bestemming aangekomen bent en dat de eerste indrukken zo mooi zijn. Je gaat vast een prachtige en leerzame tijd tegemoet! Ik ga je leuke verhalen van tijd tot tijd lezen en zal van Marjolein ook vast wel horen hoe het je daar allemaal vergaat. Heel veel succes en plezier, maak er het beste van! Groetjes uit een herfstachtig Drachten, Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Geneseo

Emma

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 7455

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Geneseo

Landen bezocht: