We made it - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Emma Bloemhof - WaarBenJij.nu We made it - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Emma Bloemhof - WaarBenJij.nu

We made it

Blijf op de hoogte en volg Emma

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Rochester

We zijn er. Na een ontzettend lange en vooral vermoeiende dag zijn we in Rochester!
Vanmorgen om kwart voor negen (NLse tijd) begon de reis, eerst met de auto naar Amsterdam. Gisteren heb ik al afscheid genomen van Ruben. Dick heeft me vanmorgen uitgezwaaid.
Met Anke, Jelmer en Marjolein vertrok ik in de auto. De rit was gezellig, hoewel het ook wel vreemd aanvoelde. Ik had de hele tijd nog niet het gevoel dat ik zo lang weg zou gaan, totdat het moment van afscheid nemen kwam. Rachnel, Anne (de meiden waar ik mee naar Geneseo ga) en ik moesten naar de douane en kiss&goodbye was aangebroken. Poeh de tranen braken me toch wel uit! Ik ga iedereen natuurlijk missen, maar toen ik de tranen in Anke's ogen zag en toen ik eraan dacht dat ik mijn lieve familie, vrienden en natuurlijk Jelmer zo lang niet zie werd ik wel even emotioneel. Gelukkig was ik niet de enige.
De reis verliep vrij vlekkeloos, eerst zijn we naar IJsland gevlogen, de Amsterdamse lichte wolken werden omgeruild door dikke grijze regenwolken. Ik zat naast een man die 50 shades of gray in het Duits aan het lezen was. Ik was ten eerste al verbaasd dat hij dit überhaupt las, maar daarbij vond ik het nogal bijzonder dat hij dit aandurfde in het vliegtuig. Dezelfde man stonk ook nog eens intens naar zweet en deed tot overmaat van ramp zijn schoenen uit om een heerlijke odor te verspreiden.. Hij was ook goed in slapen, waardoor ik niet bij mijn koffer kon om mijn oordopjes te pakken en nu kon ik dus geen geluid krijgen bij de film die ik wilde kijken (American hustle).
Oke genoeg details, ik verveel jullie gok ik alleen maar! De reis verliep dus goed en we kwamen aan bij JFK airport. Hier was de stress aangebroken, een mevrouw van de douane liep langs de GIGA lange rij met passagiers en riep iets over een "ongoing flight" ik tikte Rachnel en Anne aan en het bleek inderdaad dat ze het over ons had. Ze riep mijn naam zelfs of nou ja ze probeerde het in elk geval "Bloem... Yes are you Bloem...?" We mochten ouderwets voordringen want we moesten onze bagage nog halen, dan met een lift, daarna met een airbus naar de departure hal, de bagage inchecken en dan zelf nog door de douane en dat allemaal in minder dan 3 uur. Gelukkig had onze vlucht drie kwartier vertraging en lukte het allemaal perfect. Inmiddels heb ik ontzettend gespierde schouders van het dragen van de zware koffers, dus ik ben een spierbonk als ik weer thuis ben hoor! Be aware of that. Oh ja ik was nog vergeten te melden dat we geen warm eten hadden gekregen en dat we dus pas om half vier (Nederlandse tijd AM) rijst met vlees en groente hebben gegeten. Gelukkig had ik genoeg bolletjes mee om een weeshuis mee te voeden dus daar hebben we wel van genoten!
Uiteindelijk zijn we om 01:44 (NY tijd, dus 07:44 in NL) in het hostel aan het tandenpoetsen nu! Het was een lange dag van net geen 24 uur reizen, maar we zijn er in elk geval! we zien er allemaal uit als levende doden, lijkbleek en bloeddoorlopen ogen, maar morgen zijn we weer fris en fruitig en hopelijk ongeveer jetlag vrij.

  • 16 Augustus 2014 - 08:54

    Anke:

    Hoi lieverd, wat leuk dat je alle belevenissen al op je blog hebt staan. Fijn dat je na een lange maar goede reis nu lekker ligt te slepen in Rochester. Nu maar even bijkomen van alle drukte …
    Dikke kus, Anke (Dick en ik gaan nu roeien)

  • 16 Augustus 2014 - 11:03

    Maartje Bloemhof:

    Hallo Emma,
    Ben nu even bij opa en oma en hebben samen net je verslag van de reis gelezen.
    Spannend allemaal hoor.
    Nu eerst maar eens even rustig alles op een rijtje zetten.
    Ik heb voor opa en oma je blog eben op het bureaublad van hun i pad gezet, zodat ze je ook kunnen volgen.
    Een hele dikke knuffel van ons allemaal.
    Groetjes opa, oma, Albrecht en Maartje

  • 16 Augustus 2014 - 18:35

    Ria Zandergen:

    Lieve Emma
    wat fijn te lezen, dat alles op wat viezigheid en strubbelingen na goed is gegaan. Nu eerst even lekker wat uitrusten en je oriënteren op wat er nu komen gaat. Enne je verveelt ons niet hoor met jou verhalen, vinden we erg leuk. Flora is ondertussen ook opgehaald, ze was erg blij om J os en Dylan (die was ook mee) weer te zien. na de koffie zijn ze weer weggegaan, ze waren ook al zo,'n beetje de hele dag in touw. Nou Emma houdt ons lekker op de hoogte via jou blog, wij zijn erg nieuwschierig hoe het jou verder gaat. We houden van je.
    Liefs Ria en Ed

  • 17 Augustus 2014 - 08:22

    Carolien:

    Hey Em! Je begint super met je blog bijhouden, dit komt helemaal goed met de verhalen; ) Fijn dat je reis uiteindelijk goed gegaan is! Nu lekker genieten en bijkomen van al die eerste indrukken. Heftig, maar om nooit meer te vergeten. Liefs Caro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rochester

Emma

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 7456

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Geneseo

Landen bezocht: