And so it begins... - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma Bloemhof - WaarBenJij.nu And so it begins... - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma Bloemhof - WaarBenJij.nu

And so it begins...

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

26 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Geneseo

And so it begins... Een pakkende zin om het begin van een gigantisch verhaal aan te duiden. Een gigantisch verhaal zal het nu wel niet worden, maar ik zal toch mijn best doen om de eerste twee dagen van mijn studietijd in de US te beschrijven. Om heel eerlijk te zijn, zit mijn tweede dag er nog niet helemaal op, ik mag straks (om 6:35pm) nog lekker in de les zitten tot 10. Stiekem hoop ik dat ik iets eerder weg mag, want de dag is al lang genoeg geweest. Het is wel erg gaaf trouwens, laat ik maar bij het begin beginnen.

Gisteren werd ik erg vroeg wakker, mijn roomie Ellie had college om half negen, maar ik werd al wakker voor haar wekker. Het moet iets van half acht geweest zijn. Zelf had ik pas college om 11:30, dus ik had zeeën van tijd. Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer precies wat ik heb gedaan, ik geloof dat ik eerst bezig ben geweest met verplichte reading (want ik kwam erachter dat ik voor mijn les om 11:30 nog iets moest lezen) en daarna ben ik met Sarah gaan chillen bij de college union. Het weer is trouwens echt AMAZING (oh ja dit gaat nu heel vaak gebeuren, ik zal steeds meer random Engelse woorden in mijn verhalen mengen want ik praat bijna de hele dag Engels en het is gewoon zo makkelijk en chill dus ja dat wilde ik nog even zeggen). De zon schijnt elke dag en het is steeds zo warm! Echt genieten. Maar goed, weer even ter zake, ik heb met Sarah even in de zon gezeten en ben daarna naar de les gegaan. Op de gang ben ik gaan praten met de meiden die stonden te wachten, ze waren erg geïnteresseerd. De les was echt hilarisch, het was Sociology of Race and Ethnicity en de leraar heeft twintig minuten gespendeerd aan praten over waarom je zijn klas moet laten vallen. Hij noemde bijvoorbeeld dat hij Aziatisch is en een slecht accent heeft, dus als je hem niet verstaat 'Drop the class', als je een serieuze student bent en niet houdt van een geintje 'Drop the class', als je diep in wilt gaan op ras en etniciteit 'Drop the class' en zo ging het maar door! Het was best wel bizar, maar ik denk dat hij het als een grapje bedoelde en ik gok dat het erg interessant gaat worden. De les was na 20 minuten dus klaar en mijn eerste schooldag zat er al op! Erg vreemd, maar ik vond het eerlijk gezegd niet zo erg.

Ik heb lunch gehaald met Jackie, Sarah, Sam en Devitia (ik weet niet hoe je haar naam schrijft, maar zoiets gok ik). We hadden lekker stir-fry (roerbak) mjamm! Ik ging skypen met Jelmer en heb daarna bij een voetbalwedstrijd gekeken. Na de wedstrijd zijn Sarah en ik gaan hardlopen, het was echt top en we hebben bijna 5 km gerend op de track. Ik moet een beetje opschieten want ik ga over een kwartiertje snel wat eten voor college, dus ik zal alles wat inkorten! Als jullie je ergeren aan de lengte van mijn verhalen, zeg het aub dan kan ik ze wat korter houden :).

Na het rennen gingen we eten zoeken voor Sarah (ik had yoghurt en granola gehad als avondeten, maar zij had niks gehad) ALLES was dicht... eerst probeerden we de dining halls, nada, daarna wilden we naar de chow hound of de starbucks, nada nada, toen wilde ze noodles eten maar die stonken zo erg dat ze ze heeft weggegooid. Ik twijfel nog steeds of ze uiteindelijk wel iets heeft gegeten. Ik ben toen maar naar mijn kamer gegaan en heb met mijn roomie Ellie een film gekeken! Sisterhood of the travelling pants, het was heel erg gezellig. Ik vind haar echt een leuke meid.

Sneller Emma, sneller!!

Goed, vandaag begon mijn dag om 10 uur, ik had intercultural communication en het was echt mega interessant! De leraar was zo geïnteresseerd in iedereen en in wat mensen hadden gedaan en sprak gepassioneerd over wat hij zelf had gedaan. Echt een aanrader, een topvak! Daarna had ik even pauze en heb ik lunch gehad met een paar Nederlandse jongens, verder had iedereen nog college, dus ik was heel blij dat zij er nog waren. Nu kon ik toch nog een gezellige lunch hebben. Na de lunch had ik media advertising, ik denk dat dat echt geweldig wordt! We gaan advertisements designen en we gaan ook veel leren over hoe je een advertentie doeltreffend maakt. Helaas werd de klas onderbroken door.... jawel... fire alarm! We moesten allemaal naar buiten en de docent liet het maar voor wat het was en zei dat we mochten gaan. Na de les ben ik even naar mijn gebouw gegaan en naar de volgende les (film studies) gegaan. Dit wordt ook echt top! We hebben elke week twee hoorcolleges, een screening session (film kijken, meestal een oude) en een discussiesessie. Vandaag keken we een oude film van Hitchcock, bijzonder want ik heb normaal echt een hekel aan oude films maar ik heb hem toch helemaal gekeken en het was nog best oke. Het duurde me wel iets te lang (105 minuten als ik me niet vergis). Nu zijn we zover dat het bijna 6 uur is, ik heb vandaag dus les van 10 am - 10 pm, met nauwelijks pauze.

Ik zal jullie nu verlaten, sorry dat ik dit zo snel heb geschreven maar ik wilde het toch even met jullie delen! Ik ga eten en dan om half zeven weer naar college (television productions) doei lieve mensen!

  • 27 Augustus 2014 - 07:27

    Dick:

    Lieve Emma, eat kun jij toch leuk schrijven! Wat mij betreft nooit te lang. Je enthousiasme druipt er af en ik hoop dat je dat vast kunt houden.
    Leerzame uurtjes en tot je volgende blog maar weer. Kus

  • 27 Augustus 2014 - 07:52

    Anne:

    Hoi Emma!
    Ook ik vind het leuk om jouw lange verhalen te lezen! Fijn om te horen dat de vakken leuk zijn en je zo snel nieuwe vrienden maakt. Nog een hele fijne tijd daar, en houd me maar op de hoogte meid. :)
    Liefs van Anne

  • 27 Augustus 2014 - 09:03

    Carolien:

    Hey Em! Ik ben toch na je verhalen tot nu toe erg benieuwd naar je aankomen/afvallen in Amerika experiment.. ik lees toch met name ETEN en FILMS kijken.. typisch amerikaans aankomen denk ik zo?! Gelukkig af en toe nog rennen en hockey, maar toch ik ben benieuwd;) we zullen het over een paar maanden wel lezen he? Liefs Caro

  • 27 Augustus 2014 - 11:29

    Ria Zandbergen:

    Lieve Emma, nu beiden weg en jij en Jelmer, wel erg stil hoor. Je vermaakt je prima zo te lezen en de college,s zijn prima te volgen begrijp ik. Nu maar hopen, dat Jelmer het ook naar zijn zijn heeft, maar dat gaat vast lukken. Lieve Emma ga lekker genieten en doe niet te gek. Lees erg graag jou verhalen.
    Liefs Ria

  • 27 Augustus 2014 - 20:42

    Anke De Vries:

    Lieve Emma,
    het klinkt geweldig allemaal. Ik vind het ontzettend leuk om je belevenissen te lezen en het kan mij niet lang genoeg zijn. Ik kijk nu alweer uit naar de volgende blog.
    Dikke kus, Anke

  • 01 September 2014 - 15:54

    Douwina:

    Ik lees met enige vertraging jouw blog. Maar wat leuk is dat. Ik zie het allemaal voor mij en fantastisch dat je zo enthousiast bent over alles. Veel plezier en dan ga ik nu ja laatste verslag lezen. ;-)
    Dikke knuffel van Arina, Grieteke en Douwina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Geneseo

Emma

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 7434

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Geneseo

Landen bezocht: