Rustig aan - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Emma Bloemhof - WaarBenJij.nu Rustig aan - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Emma Bloemhof - WaarBenJij.nu

Rustig aan

Blijf op de hoogte en volg Emma

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Rochester

Nadat we vrijdagnacht/zaterdagochtend in Rochester zijn aangekomen is er niet extreem veel gebeurd. We doen rustig aan. Gisteren zijn we naar een shopping mall geweest, Marketplace Mall. De vrouw in het hotel heeft een taxi voor ons gebeld en we werden netjes opgepikt om half tien en afgezet bij de mall. Het kostte 21 dollar, maar het was toch beter dan 2 uur lopen over wegen waar geen voetpaden zijn. Amerikanen doen echt alles met de auto! Nergens is een fatsoenlijk voetpad of een oversteekplaats.
Toen we aankwamen in de mall was alles nog dicht, we schrokken ervan, maar het bleek dat alles opende om 10 uur. We hebben dus wat tijd doorgebracht voor een gesloten winkel waar ontzettend schattige puppies te zien waren door het raam. Chihuahua's, mopshondjes, goldendoodles, noem maar op en in deze dierenwinkel kon je het vinden. We kwamen erachter dat ze zelfs fretten hadden, toen we de winkel in gingen. We zijn verder nog in gave winkels geweest, natuurlijk Abercrombie, Hollister, Victoria's Secret, maar ook een paar hippe Amerikaanse winkels waar we helemaal gelukkig werden van het galaxy patroon dat hier echt de mode is. We hebben alledrie een simkaartje gekocht en lekkere anti-bacterial handgel (5 voor 5 dollar). Waar je je nog wel op verkijkt is dat de tax hier overal nog bij opkomt. Nergens is de tax inbegrepen dus je denkt nog wel eens dat je goedkoper uit zult zijn dan je eigenlijk bent.
Het originele plan was om tot aan het avondeten in de mall te blijven. Dit was een slecht plan, rond een uur of twee kregen we een gigantische inkakker. We konden echt even niks meer en waren moe van de jetlag (in Nederland was het natuurlijk zes uur later en daarbij hadden we een korte nacht). Toen besloten we om toch maar weg te gaan, maar we wilden eerst nog naar een supermarkt om water te kopen (water uit de kraan is hier echt niet te zuipen! Er zit veel chloor in). Op aanraden van twee rokende horeca medewerksters gingen we naar Wegmans. Deze winkel was gigantisch en je had er van alles. Ik heb nog gezichtsreinigingsdoekjes gekocht en we hebben verder sushi gehaald als avondeten en lunch voor de volgende dag. Daarna hebben we een taxi gebeld en zijn we opgehaald en teruggebracht naar het hotel.
Wat trouwens wel gaaf was, was dat er een vliegshow was bij het vliegveld. Dikke jets vlogen rondjes enzo, echt een leuk gezicht (en vooral veeeel lawaai). Vandaag is er ook weer zo'n show, ik denk dat we straks even gaan kijken.

Toen we terug waren in het hotel ben ik gaan slapen, ik was echt niet fit. Hoofdpijn en ook warm! Vervolgens hebben we allemaal even ons eigen ding gedaan, ik keek 90210 en Anne en Rachnel waren ook beide bezig op de laptop. We hebben sushi gegeten en zijn om kwart voor negen al gaan slapen want we waren kapot. Dit had helaas tot gevolg dat we rond 5 uur wakker werden en slapen mission impossible leek te zijn. Na twee uurtjes viel ik eindelijk weer in slaap om vervolgens om kwart voor negen wakker te worden. Ontbijt was tot 9 dus we zijn snel uit bed gegaan en hebben gezond ontbeten. Verder hebben we vandaag niet zoveel gedaan, we hebben net the possession gekeken op de tv hier (Rachnel's laptop hadden we met mijn HDMI kabel verbonden aan de tv). Nu zijn we allemaal weer bezig met iets, ik schrijf, Anne plakt dingen in haar notitieboekje en Rachnel doet ook iets met haar notitieboekje. Straks gaan we een stuk lopen.
De dagen duren hier trouwens erg lang voor mijn gevoel! Het komt vast door de jetlag, het is pas 13:00 maar ik heb echt het gevoel dat het al avond begint te worden. Erg vreemd allemaal!
Nou ik zal weer verder met niksdoen :) morgen worden we trouwens opgehaald om naar de campus te gaan. CAN'T WAIT!

• 17 Augustus 2014 - 19:20

Anke:

Hoi lief, ik zat net op jouw website toen dit bericht binnen kwam. Jij hebt de dag nog vóór je; die van ons is alweer grotendeels voorbij. Ik ben vanmiddag bij P geweest maar dat wist je al. Verder veel regen hier hoewel de zon nu even schijnt. Het wordt stil hier want R gaat morgen op introductiekamp. Nog een fijne dag.
    xxx Anke

• 17 Augustus 2014 - 19:52

Jannie:

Hoi Emma, fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Ik hoop dat je morgen van je jetlag af bent en een leuke eerste dag hebt op je campus!! liefs, WJA&M.

• 17 Augustus 2014 - 19:59

Maartje :

Raar is het toch hè, dat we zoveel last van het verschil in tijd kunnen hebben.
    Wij hebben ons vandaagbinnen vermaakt door samen met vriende kolonisten van Catan te spelen. Regen regen en nog eens regen.
    Voor mij de laatste vakantiedag, morgen weer naar school.
    Lieve groetjes,
    Maartje